سرصفحه


1396 / 5 / 24 :تاریخ انتشار

بازی ارزشی، منبری نوین است (مصاحبه‌ی روزنامه همشهری با مدیرعامل)


مدیرعامل شرکت رسانه‌گستر بِنیسی، در مصاحبه با روزنامه‌ی همشهری، از سعی و کوشش خستگی‌ناپذیر خود برای فراگیری مباحث رایانه‌ای و تولید بازی‌های رایانه‌ای ارزشی و موانع موجود بر سر راه تولید این بازی‌ها پرداخت...

به گزارش روابط عمومی شرکت رسانه‌گستر بِنیسی، مدیرعامل شرکت رسانه‌گستر بِنیسی، در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی همشهری (شماره‌ی 7173)، ضمن اشاره به مختصری از زندگانی خود و پدر بزرگوارشان، از سعی و کوشش خستگی‌ناپذیر خود برای فراگیری مباحث رایانه‌ای و تولید بازی‌های رایانه‌ای ارزشی و موانع موجود بر سر راه تولید این بازی‌ها پرداخت.
حجت‌الاسلام بِنیسی با اشاره به علت ورود خود به حوزه‌ی علمیه علی‌رغم قبولی در کنکور با رتبه‌ی عالی در رشته‌ی ریاضی محض، حمایت‌های پدر و مادر بزرگوارشان در مسیر تربیت و تعالی خود را چراغ راه موفقیت‌هایشان دانستند و این حمایت‌ها را انگیزه ساز ورود به مباحث رایانه‌ای و فراگیری علوم رایانه‌ای و تولید نرم‌افزارهای کاربردی دانستند.
داستانی بِنیسی با اشاره به اینکه وی قبل از ورود به حوزه‌ی علمیه، در زمینه‌ی علوم مختلف فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، صاحب تخصص بوده است، از تدریس در حوزه‌ و دانشگاه در آن زمان به عنوان استاد ارشد استان قم و تالیف 30 عنوان کتاب در زمینه‌ی مباحث رایانه‌ای خبر داد.
مدیرعامل رسانه‌گستر بِنیسی، در پاسخ به سوال خبرنگار همشهری درباره‌ی چگونگی ورود به تولید بازی‌های رایانه‌ای ارزشی گفت: در عصری که اینترنت و ابزارهای ارتباطی روز به روز در بین خانواده‌ها خصوصا نسل جوان در حال رشد است و بازی‌های دیجیتالی در میان نوجوانان و جوانان جا باز کرده است، احساس شد که جای دیدگاه مکتب تشیع، و علماء‌ و حوزه‌های علمیه به عنوان صاحبان پیام‌های این مکتب در رسانه‌های اینچنینی خالی است، و از آنجایی که تبلیغ حوزوی منحصر در منبر نیست، تصمیم گرفتیم برای رساندن پیام‌ دین به مردم،‌ به تولید بازی‌های رایانه‌ای ورود کنیم و به عنوان یک طلبه‌ی علوم دینی، بتوانیم قدم کوچکی در رساندن معارف دینی و ارزشی به مخاطبان از طریق این قالب تاثیرگذار داشته باشیم.
وی ادامه داد: با بررسی‌های میدانی‌ای که انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که واقعا جای یک بازی ارزشی در میان بازی‌ها خالی است، خصوصا اینکه بازی‌های خارجی هیچ سنخیتی با فرهنگ ما نداشته و ندارند و بسیاری از آن‌ها دارای محتواهای ضد دین و صحنه‌های توأم با خشونت هستند و صرفا با هدف تولید پول تولید می‌شوند. لذا همه‌ی این موارد دست به دست هم داد تا با آشنایی با زندگینامه‌ی شهدا و علاقه‌ای که روز به روز نسبت به این بزرگواران در وجود ما پیدا شد، به تولید باز‌ی‌های رایانه‌ای ارزشی و زنده‌ نگه‌داشتن یاد شهدا از این طریق بپردازیم.
این بازی‌ساز روحانی در بخش پایانی صحبت‌های خود، بازی عملیات انهدام 1: نبرد فاو را یکی از بازی‌های پرفروش در ایران دانست و انتشار آن را در زمانی که هنوز هیچ بازی مناسب ایرانی وجود نداشت، عنوان کرد. وی تولید بازی رایانه‌ای فاخر عملیات انهدام 2: نبرد خرمشهر را نتیجه‌ی بازخورد موفق، ارتقای ویژگی‌های فنی نسبت به بازی قبلی و بازی‌نامه‌ی تخصصی این بازی ذکر کرد و کماکان آن را جزء 4-3 بازی پرفروش در ایران دانست.
شایان ذکر است شرکت رسانه‌گستر بِنیسی،‌ اولین شرکت دانش‌بنیان تولید بازی است که از سال 1388 و با هدف ارائه‌ی مفاهیم ارزشی در قالب‌های نوین, پا به عرصه‌ی وجود گذاشته است، این شرکت به همت جناب حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب داستانی بِنیسی تاسیس شده است و تاکنون موفق به تولید 4 محصول به نام‌های «عملیات انهدام 1: نبرد فاو»، «عملیات انهدام 2: نبرد خرمشهر»، «کتاب آموزش استانداردهای بازی‌نامه‌نویسی» و «بازی رایانه‌ای / اندرویدی سفر جنجالی»(با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی) شده است.
این شرکت هم‌اکنون در حال اتمام مراحل پایانی محصول پنجم خود با نام «عملیات انهدام 3: نفس‌گیرترین نبرد» است که ان‌شاءالله به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

برای مشاهده‌ی متن کامل این مصاحبه، می‌توانید به اینجا مراجعه فرمایید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به کانال بازیکده و یا صفحه‌ی روابط عمومی شرکت مراجعه فرمایید.

نظر و تعامل شما با خبر


معرفی نویسنده، اشتراک‌گذاری مطلب، دعوت از دوستان، نظردهی و مشاهده نظرات بازدیدکنندگان

اشتراک‌گذاری این مطلب در وبگاه‌های اجتماعی:

afsaran

cloob

Google Bookmarks

Google Buzz

Digg

yahoo

Technorati

delicious

FriendFeed

دعوت از دیگران برای مشاهده مطلب

  

نظر شما

تعداد بازدید از این مطلب: 48 عدد

هنوز نظری درباره این مطلب ارسال نشده است.

 

بنيسی
صفحۀ اصلی | کانال ما در آپارات | کانال ما در تلگرام | ارتباط با مدیرعامل شركت | صفحۀ مرورگر خانگی | چاپ صفحه