دغدغه‌اي به نام «بازي رايانه‌اي دفاع مقدّس»

 

آغاز سال 1393 با سفر امام خامنه‌ای – حفظه الله - به منطقه‌های جنگی 8 سال دفاع مقدّس همراه شد و در آن‌جا فرمودند: «"فراموشی" و "تحريف" دو آسيب و خطر بزرگی است که در کمين هر حادثه بزرگ تاريخی قرار دارد و نخبگان، فرزانگان و دست‌اندرکاران عرصه دفاع مقدّس، با شناساندن دقيق اين ذخيره و گنجينه فرهنگی، اجازه ندهند اين حماسه دستخوش فراموشی و تحريف بشود.»

البتّه ايشان در آذرماه در ديدار با مسئولين شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند: «اين مهم است كه ما الان اين ظرفيّت را داريم در كشور [كه‌] می‌تواند پيام‌رسانی كند، مي‌تواند حرف‌های درست را منتقل بكند. فيلم هم چيز جذّابی است؛ سينما خيلی عنصر جذّابی است، رسانه فوق‌العاده‌ای است؛ يعنی واقعا الان هيچ‌چيزی مثل سينما نيست از لحاظ اثرگذاری؛ خب روی اين زمينه كار بكنيد؛ كارهای ابتكاری بكنيد؛ اسباب‌بازی همين‌جور، بازیِ رايانه‌ای همين‌جور.»

تأکيد ايشان بر زنده‌نگه‌داشتن ياد و خاطرات دوران دفاع مقدّس، شهدا و قهرمانان آن زمان و همچنين تأکيد ايشان بر استفاده از ابزارهای امروزی، نشان‌دهنده اهمّيّت تركيب اين دو مقوله و دغدغه رهبری نسبت به آن دارد.

حال واقعاً بازی‌سازان ايرانی به اين دغدغه‌ها توجّه كرده‌اند؟ چند درصد از بازی‌های توليدی داخل كشور مربوط به مقوله دفاع مقدّس است؟ اصلاً چرا برخی بازی‌سازان تنها دوست دارند هر چه بيش‌تر خودشان و بازی‌هايشان را شبيه به بازی‌های خارجی سازند؟!، در حالی كه فرهنگ اسلامی ايرانی ما با فرهنگ آن‌ها تفاوت‌های بنيادين دارد و زيبايی‌هايی در فرهنگ ما وجود دارد كه هيچ خبری از آن‌ها در فرهنگ غربی يافت نمی‌شود؟ آيا بنياد ملّی بازی‌های رايانه‌ای كه متولّی اين امر در كشور است، از اندک بازی‌های دفاع مقدّس توليدشده در كشور به ميزان بازی‌های تخيّلی، غير واقعی و غير پندآموز حمايت كرده، آن‌ها را تبليغ نموده و يا در نمايشگاه‌های خارجی به نمايش گذاشته است؟

پاسخ تمام اين پرسش‌ها با شما؛ امّا خرسنديم از اين كه بگوييم: «شركت رسانه‌گستر بِنيسی» نخستين و تنها توليدكننده رسمی بازی‌های رايانه‌ای سه‌بُعدی دفاع مقدّس است كه در طول 9 سال فعّاليّت رسمی خود در عرصه توليد بازی‌های رايانه‌ای و با وجود محدوديّت‌ها و فشارهای فراوان، به اين دغدغه‌ها پاسخ مناسبی داده است.

اين شركت نخستين بازی رايانه‌ای سه‌بُعدی خود را با عنوان «عمليّات انهدام 1: نبرد فاو» در سال 1387 و دومين بازی رايانه‌ای خود را با نام «عمليّات انهدام 2: نبرد خرّمشهر» در مردادماه سال 1392 به بازار عرضه كرد، به طوری كه مي‌توان اين دو بازی را بامحتواترين بازی‌های اسلامی ايرانی دانست و بدين‌وسيله توانست در عرصه‌های استانی، ملّی و بين‌المللی به خوبی عمل كرده و گل‌واژه «عمليّات انهدام» را به عنوان برند برجسته‌ترين مجموعه بازی‌های رايانه‌ای دفاع مقدّس در ايران تثبيت نمايد.

اميدواريم بی‌دغدغگی به دغدغه‌مندی و بی‌هويّتی به هويّت‌مندی تبديل شود.

در این زمینه می‌توانید از محصولات شرکت رسانه‌گستر بنیسی نیز بهره‌مند شوید.

 

بازی رایانه‌ای سه‌بُعدی
«عملیّات انهدام 2: نبرد خرّمشهر»

قیمت:5000 تومان، تخفیف: 25٪

کتاب بازی‌نامه
«عملیّات انهدام 2: نبرد خرّمشهر»

قیمت:5000 تومان، تخفیف: 25٪

بازی رایانه‌ای سه‌بُعدی
«عملیّات انهدام 1: نبرد فاو»

قیمت: 3200 تومان، تخفیف: 25٪

 

 

معرفی نویسنده، اشتراک‌گذاری مطلب، دعوت از دوستان، نظردهی و مشاهده نظرات بازدیدکنندگان


محمّدصادق اسکندری هستم.

27 ساله از شهر مقدّس قم

فوق‌دیپلم فقه و اصول و علاقه‌مند به نهادینه‌سازی مفاهیم ارزشی

پیشنهاد من: حرکتی گسترده و رو به جلو در در جادّه‌ی خدامحور

رایانامه من: mese@chmail.ir

اشتراک‌گذاری این مطلب در وبگاه‌های اجتماعی:

afsaran

cloob

Google Bookmarks

Google Buzz

Digg

yahoo

Technorati

delicious

FriendFeed

دعوت از دیگران برای مشاهده مطلب

  

نظر شما

 

تعداد بازدید از این مطلب: 679 عدد

هنوز نظری درباره این مطلب ارسال نشده است.

 

 

آخرین به‌روز‌رسانی: 17 / 12 / 1393