پس از توليد و انتشار موفّقيّتآميز بازی رايانهای سهبعدی
«عمليّات انهدام 1: نبرد فاو» به عنوان «نخستين بازی رایانهای
سهبعدی و تخصّصی دفاع مقدّس» كه بر اساس روايتی از «عمليّات
غرورآفرين والفجر 8» توسّط «شرکت رسانهگستر بنیسی» در سال
1387 تهيّه گرديده بود و جوايز و مقامهای استانی، ملّی و
بينالمللی مختلفی را دريافت كرده بود، توليد بازی رايانهای
جديدی در دستور كار شركت تولیدکننده قرار گرفت.
پس از انجام رايزنیهای مختلف و مشاوره با افراد صاحبفکر و
ذیربط و همچنین بررسی دقيق و محتوايی ایدهها و پیشنهادهای
ارائهشده درباره موضوع بازی رايانهای جديد و با توجّه به
نياز جامعه بر نهادینهسازی فرهنگ دینی و ملّی، تصميم گرفته شد
كه با وجود محدودیّتهای مختلف مالی و ...، بازی رايانهای
جديد نيز در موضوع «مقاومت و پايداری» و در قالب «هشت سال دفاع
مقدّس» و بر اساس روايتی از «عمليّات غرورآفرين بيتالمقدّس»
توليد گردد.
در اين راستا و با توجّه به تجارب علمی و فنّی بهدستآمده از
بازی قبل، پيشنيازهای توليد بازی رايانهای جدید، يكی پس از
ديگری انجام شد و در نخستين قدم، «كارگروه تخصّصی
بازینامهنويسی» شرکت، متشكّل از افراد با تجربه در امور
مربوط به بازینامهنويسی؛ همچون: داستاننويسی،
فيلمنامهنويسی، نويسندگی، امور مذهبی، ملّی، فرهنگی، نظامی،
فنّی و راهبردی تشكيل گرديد و در بازه زمانی حدود 3 ماه و پس
از 5 بار بررسی و بازنگری درونگروهی و برونگروهی (همچون:
بررسیهای شرکتهای دیگر تولیدکننده بازی در ایران) و درج
لطائف دقيق و غالباً غير مستقيم مذهبی و فرهنگی در آن،
بازینامه بازی جديد با همکاری اداره کلّ انتشارات و
اطّلاعرسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران نهايی شد.
با آمادهشدن بازینامه، نام بازی «عملیّات انهدام 2: نبرد
خرّمشهر» معیّن گردید و فرآیند تولید فنّی بازی آغاز شد و به
علّت وجود محدودیّتهای فراوان مالی و ...، بیشتر زحمتهای
فنّی تولید بر عهده «مدیرعامل شرکت» که دارای سابقه طولانی و
پرافتخار در رشتههای مختلف فنآوری اطّلاعات و ارتباطات است،
قرار گرفت و دوستان و همکاران مختلفی ایشان را در تولید این
بازی همراهی کردند.
این بازی به سبک «اوّل شخص تیرانداز (FPS
= First Person Shooter)» است که به شبیهسازی دقیق
«عملیّات بیتالمقدّس» یعنی همان «عملیّات فتح خرّمشهر»
میپردازد و بازیکن را با حال و هوای آن دوران آشنا میسازد،
به گونهای که بازیکن در نقش نوجوان رزمندهای به نام
«ابوالفضل» و به عنوان یکی از هزاران رزمنده شرکتکننده در
عملیّات است که به انجام فعّالیّتهای مختلف نظامی میپردازد
تا بتواند یک پیروزی بزرگ را نصیب کشور کرده و «شهر خرّمشهر»
را در نهایت فتح نماید.
این بازی دارای 5 مرحله است و پیشبینی میشود که در طول 25
ماه به صورت کامل تهیّه و تولید شده و در چند ماه آینده به
بازار داخلی عرضه گردد. برخی از مهمترین ویژگیهای این بازی
عبارتند از:
●
محیط کاربری آسان، زیبا و متحرّک؛
●
روایت داستان علّت وقوع عملیّات به صورت مستند جذّاب پیش از
شروع بازی؛
●
وجود اقلیمهای مختلف در بازی؛ همچون: نخلستان، رودخانه، صحرا،
پاسگاه نظامی، روستا، مرداب، گمرک، ایستگاههای راهآهن و ...؛
●
گرافیک زيبا؛
●
شبیهسازی شهر خرّمشهر در آن ایّام و نبرد خرّمشهر؛
●
هوش مصنوعی قوی؛
●
صداگذاری تخصّصی از حیث محتوا و امور فنّی؛
●
تمام فارسی؛
●
مطابق با فرهنگ دینی و ملّی؛
●
تحت بررسیهای کارشناسیهای مختلف و مستمر تحقیقاتی،
بازینامهنویسی، نظامی، گرافیکی، هوش مصنوعی، صوتی، و ...
●
ذخیرهشدن نقطهای مرحلهها بر اساس عملکرد کاربر؛
●
پویانماییهای میانپرده فراوان؛
●
دوطرفهبودن بازی و انجام بازی با هدایت فرمانده؛
●
قابلیّت تغییر در انواع تنظیمات بازی و قابل اجرا بر روی
رایانههای مختلف؛
●
بهکارگیری عناصر محیطی، طبیعی و بومی فراوان در محیطهای
بازی؛
●
استفاده از جلوههای ویژه گرافیکی؛
●
هماهنگی کامل با زمان، حالات و فرهنگ هشت سال دفاع مقدّس؛
●
نوآوری در بخشهای مختلف مثل نقشهها، روش یافتن مقصدها، و
نمایشگر وضعیّت کاربر؛
●
داستان مفهومی منطقی و زیبا؛
●
قابل ترجمه و ارائه به زبانهای مختلف جهان.
شما میتوانید برای مشاهده و کسب اطلاعات بیشتر درباره این
بازی، به وبگاه زیر مراجعه نمایید:
در این وبگاه، مطالبی ارزندهای درباره «بازی رایانهای
سهبعدی عملیّات انهدام 2: نبرد خرّمشهر»، و بخشهای متنوعی
طراحی و آماده گردیده که شرح آن را در پایین صفحه مشاهده
مینمایید.